Honda Brio és Honda Brio Amaze
Honda Brio / Honda Brio Amaze
1. generáció 2011 - napjainkig
A Brio, és a Brio Amaze igazán ritka modellek, hiszen fő piac, ahol elérhető, az Thaiföld, Indonézia és India. A Brio név olasz származású, jelentése a vidám, és energetikus. Az ottani autópiac modernizálása miatt jöttek létre, melyben a Hondához hasonlóan a Toyota, Daihatsu és a Suzuki is részt vesz. A program neve a LCGC azaz Low Cost Green Car, ami magyarúl annyit tesz, hogy olcsó környezetkímélő autók. Ezt a kormány is támogatja különböző adókedvezményekkel, ezzel is ösztönözve az embereket a súlyosan elavult környezetszennyező autópark frissítésére. Természetes a motorpaletta is ennek megfelelően, kis ccm motorokból áll, melyek modern i-VTEC rendszerűek. A két motor mellyel a Honda Brio elérhető: 1.2 literes 88 lóerős i-VTEC és az 1.3 literes 99 lóerős szintén i-VTEC erőforrás. Ezek a motorok az L13 és L14 motorkóddal rendelkeznek, melyek a szemfülesek számára már eddigiek alapján is jól sejtett Jazz motorok. Ezek főként alacsony fogyasztásuk és jó teljesítményük miatt kedveltek. Váltók terén pedig 5 sebességes kézi, illetve szintén 5 sebességes automata váltók állnak rendelkezésükre a vásárlóknak. Viszont a szedán kivitelben változik a motorválaszték. Az 1.2 literes i-VTEC motor marad, viszont az 1.3 literes helyett, megjelenik az 1.5 literes i-DTEC motor is, mely az Európai 1.6 i-DTEC Civic motor kistestvére (adózási feltételek miatt vesztett méretéből). Ami viszont igazán meglepő, hogy nemrég megjelent egy 1.2 literes i-VTEC CNG (sűrített földgázzal üzemelő) motor is. A gyártás főként Dél-Ázsiában történik a Honda Cars India Ltd. (HCIL) üzemeiben. Az autók újkori ára forintban mérve nem éri el a 3 millió forintot.
Felszereltségét tekintve teljesen megfelel a kor elvárásainak mindkét modell.... ennek megfelelően megtalálhatóak a légzsákok, ABS, elektromos fékerő elosztás, oldallégzsákok, valamint elektromos ablakok, és klíma is. A kis mérete ellenére a karosszéria merevségére is sok figyelmet fordítottak.
Brio Technikai adatok
1.2 i-VTEC | 1.3 i-VTEC | |||||||||||||||||
Motor | 1.2 literes soros 4 hengeres SOHC i-VTEC | 1.4 literes soros 4 hengeres SOHC i-VTEC | ||||||||||||||||
Kapacitás | 1198ccm | 1339ccm | ||||||||||||||||
Sűrítési arány | 10.8:1 | 10.5:1 | ||||||||||||||||
Teljesítmény | 88Le / 6000Rpm | 73kw / 99Le / 6000rpm | ||||||||||||||||
Maximális Nyomaték | 109 Nm / 4900rpm | 127Nm / 4800rpm | ||||||||||||||||
Önsúly | 920 kg | 940 kg | ||||||||||||||||
Legnagyobb sebesség | ?km/h | ?km/h | ||||||||||||||||
Gyorsulás 0-100 km / h | ?s | ?s | ||||||||||||||||
Hossz / szélesség / magasság | 3610 / 1680 / 1500 mm | 3610 / 1680 / 1500 mm | ||||||||||||||||
Csomagtartó (VDA standard) | 175liter | 175liter | ||||||||||||||||
Fogyasztás |
|
|
||||||||||||||||
További műszaki jellemzői | EURO 5 | EURO 5 |
Amaze Technikai adatok
1.2 i-VTEC | 1.5 i-DTEC | |||||||||
Motor | 1.2 literes soros 4 hengeres SOHC i-VTEC | 1.5 literes soros 4 hengeres díizel i-DTEC | ||||||||
Kapacitás | 1198ccm | 1498ccm | ||||||||
Sűrítési arány | 10.8:1 | ? | ||||||||
Teljesítmény | 88Le / 6000Rpm | 98Le / 3600rpm | ||||||||
Maximális Nyomaték | 109 Nm / 4900rpm | 200Nm / 1750rpm | ||||||||
Önsúly | 955 kg | 1075 kg | ||||||||
Legnagyobb sebesség | 177km / h | ? km/h | ||||||||
Gyorsulás 0-100 km / h | ?s | ?s | ||||||||
Hossz / szélesség / magasság | 3990 / 1680 / 1505 mm | 3990 / 1680 / 1505 mm | ||||||||
Csomagtartó (VDA standard) | 400liter | 400liter | ||||||||
Fogyasztás |
|
|||||||||
További műszaki jellemzői | EURO 5 | EURO 5 |