Honda Crosstour

A Honda Accord alapjaira épült eleinte annak is tervezett SUV, mely igen népszerű USA területén, mely nem csoda a felszereltsége, és motorjai miatt. 


Honda Crosstour
1. generáció 2010 - napjainkig

 

 

A Crosstour eredeti neve Honda Accord Crosstour lett volna, ám inkább egy külön modellként jelent meg 2010 végén, 2011 elején. A típus igencsak felkapott lett a célországban, azaz az USA területén. Lényegében Amerika legkedveltebb családi szedánja, az Accord kombi változata lett, SUV (~városi terepjáró) formájában, 13 centiméteres növekedéssel hosszában, és 10 centivel magasságban. Formaterve egyszerre sikerült elegánsra és sportosra. Külön figyelmet élvez a valós idejű (real time 4WD) összkerékhajtás ami alá került, ezzel is növelve a vezetési élményt, valamint a biztonságot (szükség esetén vált összkerekes autóvá, ha a kerekeknél esetleg megcsúszást érzékel, vagy kipörgést). Ha már a biztonságnál tartunk, számos biztonsági felszereléssel találkozhatunk a modellnél. Ilyen az ACE ( Advanced Compatibility Engineering ) technológia ami a tovább javított gyűrődési zónákat jelöli, mellyel az autó képes elnyelni nagy erejű frontális ütközések energiáját is. Továbbá megtalálható a balesetveszélyre figyelmeztető rendszer is, mellyel a ráfutásos baleseteknél van szükség, és nem csak figyelmezteti a sofőrt, ha a helyzet úgy hozza. A légzsákok terén (első légzsákok, oldal, és függőny) is van újdonság, hiszen az oldalsó légzsák érzékeli a vezető, vagy utas magasságát, ülés helyzetét, és annak megfelelően nyílik ki. A biztonságos közelekdést tovább segíti a Lane Departure Warning (LDW) rendszer, mely lényegében a sávelhagyásra figyelmezteti a sofőrt, egy a visszapillantóba szerelt kamera adatai alapján. Biztonság listát tovább gyarapítja a Tire Pressure Monitoring System (TPMS), avagy a guminyomást figyelő rendszer, mely esetleges nyomásvesztés esetén, figyelmezteti a sofőrt a problémára. Továbbá aktív fejtámlával, valamint egy nagylátószögű tolató kamerával is felszerelt az autó. Motorjait tekintve két darabból válaszhatunk, az egyik a 2.4 literes benzines 192 lóerős DOHC i-VTEC erőforrás, a másik pedig a szintén benzines, 3.5 literes V6 os SOHC motor VCM-el ( Variable Cylinder Management ). Erre a VCM re érdemes kitérni: A Honda V6-os motorjaiban találkozhatunk ezzel a technológiával. Lényege nagy vonalakban annyi, hogy mind a 6 henger csak akkor aktív, ha szükség van rá, pl gyorsításkor, de menet közben, terheléstől függően akár 3 hengerrel is autózhatunk, ezzel egyszerre biztosítva a szükséges erőt gyorsításkor, és a kellemes átlagfogyasztást utunk végén. Motorokhoz 2012-ig 5 , majd az után 6 sebességes automata váltó jár, melynek különlegessége, hogy figyeli az autó mozgását, hogy az felfelé, vagy lefelé halad egy emelkedőn, és annak megfelelően tolja ki a fokozatokat, segítve a haladást, mindkét szituációban. Futóműt nézve, elől kettős keresztlengőkaros futóművet, hátul pedig multilinket találunk, mely már az Accordokban is bevállt rendszer, tehát stabilitással, és komforttal gond nincs, pláne a real time 4WD rendszerrel megtámogatva.
Felszereltség terén sincs mit szégyelni, hiszen a belső térben vár ránk a kulcs nélküli indítás, a komoly 7 hangszórós audió rendszer, mely USB csatalkozóval is rendelkezik, külső média fogadása céljából, de a már említett tolató kamera, a Bluetooth kihangosító, a multifunkciós kormánykerék, a sok tároló rekesz, és a HondaLink (egy fullextrás navigációs-multimédiás online rendszer) is a kényelmet szolgálja.

 

 

  2.4 i-VTEC 3.5 V6 i-VTEC VCM
Motor 4 hengeres, soros, DOHC i-VTEC 6 hengeres, V blokkos, SOHC i-VTEC
Kapacitás 2354ccm ( kompresszió 10.0:1) 3471ccm ( kompresszió 10.5:1)
Teljesítmény 192 LE /  7000RPM 278 LE / 6200RPM
Maximális Nyomaték 219Nm / 4400RPM 341Nm / 4900RPM
Önsúly 1680 kg 1782kg
Legnagyobb sebesség    
Gyorsulás 0-100 km / h    
Hossz / szélesség / magasság 4999 / 1897 / 1669 mm 4999 / 1897 / 1669 mm