Honda Crossroad
A Crossroad igazából még az első generációnál tart, de a név nem úkeletű, hiszen egyszer 1993-1998 között már használta a márka, mikor a Land Rover Discovery első szériáját ilyen néven értékesítették Honda logóval távolabbi piacokon. Viszont a különálló Crossroad 2008-tól érhető el.
Honda Crossroad
1. generáció 1996 - 2001
A Crossroad igazából a Japánoknak lett készítve a Honda HR-V pótlékaként. Városi terepjáró, közkedvelt nevén a SUV kategória tagja. A hajtása összekrekes, ami a HR-V tovább gondolt, mondhatni, inkább teljesen átdolgozott valós idejű hajtása. Ez a Honda Real-Time AWD hajtás, mellyel már a Honda CR-V-nél is megismerhettünk, avagy csak szükség esetén kapcsol be az összkerékhajtás, így a mindennapokban elsőkerekes autóként használható, viszont amint a számítógép szükségét érzi, máris négykerék meghajtásúvá válik, tehát kevés olyan helyzetbe kerülhetünk vele, ahonnan ne tudnánk kijönni. Itt viszont ki van egészítve egy emelkedőn elindulást segítő rendszerrel is (első ilyen Honda). Az ABS és kipörgésgátló (VSA) is besegít, és ezek együttesen is képesek együttdolgozni az összekerekes rendszerrel. Ettől függetlenül elérhető volt elsőkerék hajtással is, de inkább a 4WD modell volt népszerű. Motorjait a második generációs Honda Streamből örökölte (2006-2014) ezért annak a két elérhető motorjával szerelték. Az egyik az 1.8 literes R18A kódú i-VTEC motor 140 lóerővel, a másik pedig a szintén R szériás R20A motor, mely 150 lóerővel áll rendelkezésre. Ezeket a motorokat egyébként még a Civic és CR-V modellekből is ismerhetjük. Futómű terén, elöl MacPherson rendszerű, hátul pedig kettős keresztlengőkaros felfüggesztéssel találkozhatunk. Felszereltségben a biztonságot segítően intelligens tempomatot is találhatunk, mely távolságtartó, és segít az ideális sebesség megtalálásában is, valamint ráfutás elleni védelemmel is fel van szerelve, mely a vezetőnek veszély esetén fény és hangjelzéssel jelezz, majd segít a járművet megfékezni. A gázpedál már itt is elektromos (Drive by Wire). A karosszériát úgy tervezték, hogy a magas utasvédelem mellett a gyalogos védelemre is figyeltek. Illetve nem csak elől vannak gondosan megtervezve a gyűrődési zónák, de hátul is külön ütközés elnyelő zónákat alakítottak ki a ráfutásos balesetek enyhítésére. Kényelmi felszeltség terén sem kell szégyenkeznie, hiszen automata klíma, napfénytető, automatán csukódó tükrök, ülésfűtés, első szélvédő fűtés, ISOFIX, Xenon, Navigáció és komplett multimédia rendszer is választható hozzá. Sajnos az autó egyéb piacokra nem lett exportálva, mivel Amerikában már az Element és a CR-V közé nehezen lehetett volna pozicionálni, akárcsak Európában.
1.8 i-VTEC | 2.0 i-VTEC | |
Motor | 4 hengeres, soros, SOHC i-VTEC | 4 hengeres, soros, SOHC i-VTEC |
Kapacitás | 1799ccm ( kompresszió 10.5:1) | 1997ccm ( kompresszió 10.5:1) |
Teljesítmény | 140 LE / 6300RPM | 150 LE / 6200RPM |
Maximális Nyomaték | 174Nm / 4300RPM | 190Nm / 4197RPM |
Önsúly | 1420 kg | 1460kg |
Legnagyobb sebesség | ||
Gyorsulás 0-100 km / h | ||
Hossz / szélesség / magasság | 4285 / 1775 / 1670 mm | 4285 / 1775 / 1670 mm |
Honda Crossroad 93-98
Előd generáció